Ruilen & Retourneren:

Kan ik een artikel ruilen?

Wilt u een artikel ruilen dan kunt u dat het beste doen door het ontvangen artikel te retourneren en via de webshop het juiste artikel te bestellen. U moet er rekening mee houden dat de nieuwe bestelling vooraf betaald dient te worden. Vanwege technische redenen is het niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen. Na ontvangst van uw retourzending krijgt u binnen enkele dagen het bedrag van de retourzending op uw rekening gestort.

Alle goederen kunnen bij ons binnen 14 dagen geruild worden indien deze niet zijn gedragen, beschadigd geraakt zijn of vies zijn. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

Kan ik een artikel ruilen in de winkel?

Mocht u een artikel via de webshop hebben besteld, dan is het mogelijk om deze te ruilen in de winkel. Het is belangrijk dat u de schoenen in de originele dozen meeneemt naar de winkel, samen met de factuur. U kunt dan het aankoopbedrag terug krijgen of een ander artikel uitzoeken.

Alle goederen kunnen bij ons geruild worden indien deze niet zijn gedragen, beschadigd geraakt zijn of vies zijn. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

Ik heb een verkeerd artikel geleverd gekregen. Wat moet ik nu doen?

Bij Nijhof Safety proberen wij met veel zorgvuldigheid uw bestelling bij elkaar te zoeken. Het kan desondanks gebeuren dat u een verkeerde maat of kleur toegestuurd krijgt.
Wanneer u een verkeerd artikel heeft ontvangen, kunt u het beste een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop.
Om het artikel retour te zenden dient u contact op te nemen met de klantenservice. U ontvangt een retouretiket die op de verzenddoos geplakt kan worden. Dit pakket kan afgegeven worden bij een PostNL punt in Nederland en hieraan zijn voor u geen kosten.

Ik wil graag mijn bestelling retourneren. Kan dat?

Alle goederen kunnen aan ons geretourneerd worden indien deze niet zijn gedragen. Wij raden u aan de schoenen op zachte ondergronden, bijvoorbeeld tapijt, te proberen. U dient er voor te zorgen dat het artikel niet vies wordt.

Wij behouden ons het recht voor retourneringen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

U kunt bij defecten of klachten altijd een beroep doen op de wettelijke garantie. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Wij kunnen u dan een passende oplossing bieden.

Gebreken aan producten die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd of indien reparatie niet mogelijk is, word er gekeken naar een andere oplossing.

Klachten die wij moeilijk kunnen beantwoorden zijn vragen over slijtage van zolen en hakken, kale neuzen bij schoenen door invloed van buitenaf, kapotte ritsen, beschadiging aan de hielvoering en andere door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn.  Wij denken daarbij ook aan de levensduur en het intensieve gebruik van de artikelen.

Zijn er ook artikelen die niet geretourneerd kunnen worden?

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kan Nijhof Safety dit niet vergoeden. Klachten die door Nijhof Safety niet worden vergoed zijn:

- normale slijtage van zolen en hakken.
- kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf.
- beschadigingen aan de hielvoering.
- schade door verkeerd of intensief gebruik van de artikelen.
- overmatige transpiratie.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt alle of een gedeelte van de artikelen retourneren. Sluit bij de retourzending het ingevulde retourformulier bij. Geef op dit formulier aan waarom de artikelen retour gaan. Het is niet mogelijk om op het retourformulier een ander artikel te bestellen. Daarvoor dient er een nieuwe bestelling geplaatst te worden in de webshop.
De artikelen dienen in de verzenddoos verpakt te worden en daarna afgegeven te worden bij een PostNL vestiging. Vergeet niet uw eigen adres onzichtbaar te maken.
De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Dit is ongeveer € 6.95.

U dient het bewijs van afgifte te bewaren zodat u dit aan Nijhof Safety kunt voorleggen zodra uw retourzending bij PostNL is kwijtgeraakt. Met het track en tracenummer kunt u ook het pakket volgen en zien wanneer het is afgegeven bij Nijhof Safety. Zodra het pakket is ontvangen en gecontroleerd zal het aankoopbedrag worden terug gestort.

Zijn er kosten aan het retourneren?

Er zijn kosten aan het retour zenden van een pakket. Dit bedrag is ongeveer € 6.95
Sluit altijd het ingevulde retourformulier bij zodat ook duidelijk is waarom het artikel retour komt. U kunt de schoenen verpakken in de verzenddoos waarin u de schoenen ook heeft ontvangen. Zorg dat deze goed is afgeplakt en vermeld duidelijk het adres van Nijhof Safety.